نظر به رقابتی شدن صنعت فست فود، نیاز به پشتوانه فنی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در بازار حرفه‌ای زمانی برای آزمون و خطا وجود ندارد، دریافت مشاوره راه رسیدن به هدف را کوتاه می‌کنند. در جوامع پیشرفته به ندرت با شروع یک کسب و کار توسط شخص سرمایه گذار – بدون کمک گرفتن از مشاوران حرفه ای – روبرو می‌شوید.

 1) مدارک لازم جهت ثبت برند فست فود یا کافی شاپ چیست؟

یکی از سرمایه های نامشهود فست فود ها یا کافی شاپ ها حقوق معنوی ایجاد شده برای آنها می باشد که اصولا با نام تجاری یا برند در بازار شناخته می شود. اصولا برای ثبت برند به مدارک زیر نیاز می باشد:
اشخاص حقیقی:
⦁    کپی شناسنامه.
⦁    کپی کارت ملی.
⦁    نمونه ای از علامت در خواستی در اندازه ۱۰*۱۰ سانتیمتر.
⦁    اگر از حروف لاتین استفاده نمایید نیاز به کارت بازرگانی نیز می باشد.
⦁    کپی جواز.
⦁    اگر از وکیل برای ثبت استفاده می نمایید باید وکالت نامه از سمت وکیل ارسال گردد.
اشخاص حقوقی:
⦁    کپی شناسنامه.
⦁    کپی کارت ملی.
⦁    نمونه ای از علامت در خواستی در اندازه ۱۰*۱۰ سانتیمتر.
⦁    کپی روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت.
⦁    کپی جواز فعالیت.
⦁    اگر از وکیل برای ثبت استفاده می نمایید باید وکالت نامه از سمت وکیل ارسال گردد.
لازم به ذکر است فرایند ثبت علائم تجاری در کشور عزیزمان ایران فقط در شهر تهران صورت می پذیرد و روند ثبت نام به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان ثبت اسناد واملاک کشور صورت می گیرد.

2) مدارک لازم جهت اخذ مجوز برای کافی شاپ چیست؟

شاید یکی از دقدقه های کسانی که قصد راه اندازی کافی شاپ را دارند،آیتم جواز  باشد،متاسفانه برخی از افراد سود جو  از نا آگاهی سرمایه گذاران سوء استفاده نموده و در ابتدای کار باعث دلخوری این عزیزان می گردند، بهترین حالت و اتفاقی که می تواند برای کسانی که به دنبال اخذ مجوز برای کافی شاپ هستند بیفتد، مراجعه به اتحادیه می باشد. شایان ذکر است  باید دقت کافی در این مرحله صورت گیرد،زیرا از معضلات این بخش راهنمایی های با غرض برخی از افراد است که شرایط دشواری را برای آنها ایجاد می کند. پیشنهاد کارشناسان این است که:
⦁    حتما از ابتدا کار خود را کاملا قانونی شروع نمایید.
⦁    یکی از راحترین موضوعات در مورد کافی شاپ گرفتن جواز آن می باشد.
متاسفانه مشاهده می گردد که برخی از افراد درراستای تبلیغ برای جذب کارآموز و راه اندازی کافی شاپ، ارائه مدرک خود را برای جواز الزامی می دانند که این موضوع کذب محض بوده و سو استفاده از نا آگاهی افراد می باشد که امیدواریم با بالاتر رفتن سطح آگاهی هموطنان عزیز این افراد نتوانند از این شرایط سوء استفاده نمایند.
طبق سایت رسمی اتحادیه:
⦁    حداقل مساحت برای بستنی ۱۲ متر و بستنی و آبمیوه ۱۴ متر و کافی شاپ ۲۰ متر میباشد.
⦁    تابعیت جمهوری اسلامی ایران.
⦁    ارائه سند مالکیت و بنچاق یا اجاره نامه رسمی یا عادی و یا مبایعه نامه و یا حکم قطعی دادگاه.
⦁    تبصره: دریافت تعهد محضری از دارندگان اجاره نامه مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن الزامیست.
⦁    ارائه سوابق کاربری تجاری یا اداری و یا کارگاهی محل کسب (عوارض مشاغل و کسب و پیشه).
⦁    کسب رضایت مالک برای تغییر شغل.
⦁    اصل شناسنامه و فتو کپی آن از تمام صفحات (۲ سری).
⦁    اصل و کپی کارت ملی (۲ سری).
⦁    گواهی پایان خدمت نظام وظیفه و یا معافیت دائم و یا ارائه گواهی معتبر مبنی بر داشتن معافیت تحصیلی یا پزشکی دانشجویان با ارائه گواهی معتبر از دانشگاه مربوطه و تکمیل فرم تعهد نامه.
⦁    ارائه آخرین مدرک تحصیلی (حداقل گواهی پایان تحصیلات ابتدایی یا سواد خواندن و نوشتن) با استثنای متقاضیانی که سن آنها از ۵۰ سال به بالا می باشد.
⦁    ۱۲ قطعه عکس ۴*۳ جدید.
⦁    حداقل مساحت برای بستنی ۱۲ متر و بستنی و آبمیوه ۱۴ متر و کافی شاپ ۲۰ متر می باشد.
⦁    رعایت حدود صنفی ۳۰۰ متر.
⦁    کد پستی ۱۰ رقمی واحد صنفی ( کپی قبض تلفن واحد صنفی).
⦁    در صورت داشتن شریک ویا شرکاء ارائه فتوکپی شناسنامه از تمام صفحات و رضایت محضری شریک و شرکا الزامی می باشد.
⦁    در صورت داشتن پروانه کسب قبلی ارائه فتوکپی جواز کسب الزامی است.
⦁    در صورتیکه ملک موروثی باشد ارائه رضایت محضری سایروراثت با نضمام اصل و فتوکپی شناسنامه ورثه و اصل و فتوکپی گواهی حصر وراثت الزامی می باشد.
⦁    چنانچه متقاضی پروانه , خانم باشد معرفی یک مرد به عنوان مباشر الزامی است.
⦁    در تابلو سر درب واحد صنفی بکار بردن اسامی و عناوین و نیز اصطلاحات بیگانه ممنوع ,نام تابلو با کلمات فارسی انتخاب شود.
⦁    توجه : ارائه اصل مدارک ذکر شده همرا با فتوکپی کامل و خوانا الزامی است.

3) مراحل راه اندازی فست فود چیست؟
با توجه به تغییرات به وجود آمده در شرایط اقتصادی مخصوصا در سالهای اخیر،و تغییر در ذائقه عمومی و شیوه زندگی افراد جامعه،کسب و کار فست فود به یکی از مشاغل پر درآمد و جذاب تبدیل شده است.البته این مورد را نه فقط در تهران و سایر کلان شهرها،حتی در شهرستانهای کوچک نیز می توان مشاهده نمود. گاها کسانی که قصد راه اندازی فست فود را دارند،با سوالهای متفاوتی روبرو می گردند که گاها مانع از ورود آنها به این کسب و کار می گردد. باید پذیرفت که فست فود یک کسب و کار مدرن است که با شیوه های سنتی نمی توان آن را مدیریت نمود. مارکتینگ، برندینگ، QC و مدیریت سیستماتیک نیازمند برنامه های خاصی است که توسط مدرسین و کارشناسان خبره انجام می پذیرد. اگر بخواهیم مراحل راه اندازی فست فود را به صورت کلی ترسیم نماییم عبارتند از:
⦁    تعیین استراتژی: اگر استراتژی شما مشخص نباشد، بازار هدفتان تعیین نشده باشد، راه اندازی آن فست فود تیریست در تاریکی.
⦁    تامین مالی: قطعا برای شروع هر کسب و کاری فاکتور تامین مالی پروژه از اهمیت بسزایی برخوردار است.
⦁    انتخاب مکان مورد نظر: برای شروع کسب و کار فست فود مکان مورد نظر باید به صورت کارشناسی با توجه به استراتژی موجود تهیه گردد.
⦁    دکوراسیون: اهمیت دکوراسیون در موفقیت فست بر همگان ثابت گردیده است.
⦁    تجهیز: با توجه به هزینه بر بودن این بخش اگر این مهم بدون کارشناسی های لازم صورت گیرد، ممکن است تبعات بدی را برای مجموعه به همراه خواهد داشت.
⦁    راه اندازی: راه اندازی صحیح و درست یک مجموعه پیکان تمام تلاشهای صورت گرفته تا این مرحله می باشد.

4)  شرایط خرید برند فست فود و استفاده از تابلوی آن‌ها چیست؟
با توجه به گسترش صنعت بردینگ در کشور عزیزمان ایران و هجوم سرمایه گذاران برای خرید و استفاده از تابلوی آنها مشکلات عدیده ای برای سرمایه گذاران فست فود در این حوزه به وجود آمده است،که در مطلب زیر به گوشه ای از این موارد اشاره می گردد.
⦁    عدم اتخاذ استراتژی صحیح منطقه ای: با توجه به وسعت کشور عزیزمان ایران و ضریب جینی قابل توجه که سطوح درآمدی گسترده ای را در جامعه شامل می شود قابل تامل و بررسی است که آیا تجربه فست فود موفق را می توان به تمامی نقاط و با شرایط گوناگون تعمیم داد.
⦁    حجم سرمایه های متفاوت: در بسیاری از برند ها مشاهده می گردد سطح سرمایه گذاری در شعب آن ها قابل مقایسه با یکدیگر نمی باشد،که این مهم با دو معضل عدم استفاده از پتانسیل و فشار کاذب همراه می باشد.
⦁    پشتیبانی ضعیف: با توجه به عدم وجود دانش شبکه در اکثر برندهای موجود چنین چیزی دور از انتظار نمی باشد.
⦁    مشکلات حقوقی: با توجه به نو پا بودن این صنعت در کشور عزیزمان ایران به رغم تلاش گسترده مسئولان ،ما هنوز راه طولانی برای حمایت از شما وجود دارد.این موضوع تقریبا مانند پرداخت پول بدون دریافت وثیقه های معتبر و کافی می باشد.
⦁    هیچ تضمینی برای موفقیت شما با خرید برند وجود ندارد.
⦁    گاها با خرید برند آنقدر نرخ بازگشت سرمایه طولانی می گردد که پروژه از توجیه خارج می گردد. آنجا مشکلات اوج می گیرد که برندهای جعلی با قیمتهای بالای ۲۰۰ میلیون تومان و هزینه کرد هنگفت نقش برآب می شود.
⦁    عدم تجربه کافی صاحبان برند در ⦁    راه اندازی فست فود ها و عدم استفاده از خبرگان فست فود.
شاید صرف هزینه بسیار کمتری برای راه اندازی فست فود و تبلیغ مناسب راه موفقیت را برای شما هموار می گرداند و در کنار این آیتم بسیار با ارزش توان توسعه که برای سرمایه گذاری شما محفوظ است قابل نادیده گرفتن نیست. ولی در صورتی که شما نیازمند حمایت مستمر یک برند قوی می باشید یا به دلایل زیادی از جمله عدم وجود زمان کافی روبرو هستید ما به شما خدمات برند رونفیله را پیشنهاد می کنیم که دارای مزایای بسیار زیادی برای افرادیست که به تازگی وارد این کسب و کار می شوند.
5) بزرگترین دلایل ناکامی پروژه های فست فود چیست؟
شایان ذکر است با توجه به مطالعات صورت گرفته و تحقیقات به عمل آمده و همچنین اظهارات افرادی که برای استفاده از مشاوره های ثانویه مراجعه می نمایند یکی از بزرگترین دلایل ناکامی پروژه ها مشکلات مالی آنها می باشد. این مشکلات گاها به دلیل کمبود حجم سرمایه گذاری و یا عدم بودجه بندی صحیح صورت می گیرد که یکی از دلایل مهم آن جمع آوری اطلاعات ناصحیح می باشد.

6)  سرمایه مورد نیاز جهت راه اندازی فست فود؟
در پاسخ به این سوال باید به موارد زیر اشاره نمود:
⦁    متراژ مغازه مورد نظر چقدر است؟
⦁    دکوراسیون مغازه مورد نظر در چه وضعیتی قرار دارد؟
⦁    وضعیت تاسیساتی مغازه مورد نظر چگونه است؟
⦁    هدف از افتتاح این مغازه قرار گیری در کجای بازار و با چه کلاس کاری می باشد؟
⦁    آیا مغازه اجاره و یا در تملک شماست؟
⦁    چه خطوطی قرار است در این ⦁    فست فود راه اندازی گردد؟
⦁    برآورد اولیه از فروش چقدر است، که به نسبت آن ظرفیت تجهیزات برآورد گردد؟
⦁    قصد استفاده از چه مارکهایی را برای تجهیز فست فود دارید آمریکایی، ایرانی یا چینی؟
⦁    وضعیت رقبای شما در منطقه چگونه است؟
⦁    تا چه میزان برنامه ریزی برای دلیوری شده تا مناسب با آن روی بسته بندی سرمایه گذاری شود؟

7)عوامل شکست سرمایه گذاری در فست فود چیست؟
سرمایه گذاری در هر کسب و کاری با مخاطراتی روبرو است، که طبیعی و قابل پذیرش می باشد اما مجموعه های زیادی هستند که از توفیق لازم برخوردار نبوده و در حقیقت نرخ مخاطرات آنها بالاتر از حد طبیعی می باشد، که موجب بروز شکست در سرمایه گذاری می گردد که به موارد زیر می توان اشاره نمود:
⦁    ورود به این کسب و کار بدون مطالعه اولیه.
⦁    عدم استفاده از مشاوره یا مشاوران با کیفیت.
⦁    نیاز به سرمایه اولیه بالا.

8)مزایای سرمایه گذاری در صنعت فست فود چیست؟
با توجه به تغییرات سریع فرهنگی و اقتصادی در جامعه و همچنین تغییرات ملایمی که در ذائقه مردم عزیز کشورمان ایران در حال رخ دادن است. نرخ رشد و سودآوری مناسبی، با توجه به حجم سرمایه گذاری که در این حوزه وجود دارد احساس می گردد. از مزایای سرمایه گذاری در فست فود به موارد زیر میتوان اشاره نمود:
⦁    نقد بودن این کسب و کار.
⦁    پتانسیل رسیدن به موفقیت های مالی بالا در حوزه برندینگ.
⦁    به روز بودن این کسب و کار.
⦁    زود بازه بودن این کسب و کار.
⦁    کارآفرین بودن.

9)هزینه راه اندازی فست فود شامل چه مواردی میشود؟
در پاسخ به این سوال می توان به موارد زیر به عنوان هزینه های اصلی اشاره نمود.
⦁    هزینه رهن مغازه در صورتی که ملک استیجاری است.
⦁    هزینه دکوراسیون ⦁    فست فود.
⦁    هزینه ⦁    تجهیزات فست فود.
⦁    هزینه ⦁    راه اندازی فست فود ( خدمات – آموزش ).
⦁    هزینه مواد اولیه و مصرفی.
البته در این مطلب قصد نداریم به ریز هر یک از موارد فوق بپردازیم.

10)میزان سرمایه راه اندازی فست فود به چه مواردی بستگی دارد؟
هزینه راه اندازی فست فود تحت تاثیر عواملی همچون موارد زیر می باشند.
⦁    سبک مورد نظر در ارائه محصولات ( پیتزا، ساندویچ، سوخاری، ⦁    کباب ترکی، ایتالیایی، کافه رستوران و …).
⦁    متراژ مغازه مورد نظر که با افزایش متراژ قطعا شما شاهد افزایش هزینه ها خواهید بود.
⦁    وضعیت حال حاضر مغازه و نوع کاربری قبلی که ممکن است در کاهش یا افزایش هزینه های شما تاثیر بگذارد.
⦁    نوع قرارگیری در بازار و مشتریان بازار هدف که در میزان لاکچری بودن فست فود تاثیر دارد.
⦁    برآوردهای اولیه از میزان فروش که با بالاتر بودن این تخمین شما مجبور به افزایش هزینه هستید.
⦁    نوع تجهیزات مورد استفاده و برند آنها که بازه بسیار گسترده ای در خرید تجهیزات ایجاد می نماید.
⦁    وضعیت رقبا و شدت رقابت در محل مورد نظر که با حرفه ای تر شدن آنها هزینه شما افزایش می یابد.
⦁    نوع تمرکز بر سیستم فروش که بر هزینه بسته بندی تاثیر مستقمی دارد همانند سیستم بیرون بر.
⦁    میزان ریسک پذیری سرمایه گذار که با بالاتر رفتن این مهم هزینه ها بالاتر می رود.
⦁    برنامه آتی که اگر در جهت زنجیره ای بودن است با افزایش هزینه ها همراه است.

11) لیست تجهیزات آشپزخانه برای خط برگر و ساندویچ چیست؟
⦁    هود (بهتر است از هود تمام استیل، دو جداره، با فیلتر S، دارای سیستم روشنایی، شیر تخلیه چربی و ورق یک میل استفاده شود).
⦁    سینک ظرف شویی ( بهتر است از سینک دولگن تمام استیل با ورق یک و یک تکه استفاده نمایید).
⦁    آبچکان (بهتر است از آبچکان تمام استیل، دیواری با ابعاد منطبق بر سینک استفاده شود).
⦁    میز کار (بهتر است از میز کارهای تمام استیل با استفاده از سیستم تزریق، به جای نئوپان استفاده شود).
⦁    تاپینگ (بهتر است از تاپینگ های تمام استیل، با ورق یک ، تمام تزریق، موتور دانفوس ( سکاپ) استفاده شود).
⦁    تستر ⦁    نان مک دونالدی
⦁    چهار شعله امریکن استایل با میز.
⦁    زغالی بررگر امریکن استایل با میز.
⦁    گریل ساندویچ امریکن استایل با میز.
⦁    سرخ کن سیب زمینی با ولو ⦁    هنی پنی امریکن استایل.
⦁    یخچال (بهتر است از یخچالهای تمام تزریق، با ورق یک، موتور دانفوس با قابلیت تحرک قفسه ها و سیستم گردش هوای داخل استفاده شود).
⦁    فریزر (بهتر است از فریزر تمام تزریق، با ورق یک، موتور دانفوس با قابلیت تحرک قفسه ها و سیستم گردش هوای داخل استفاده شود).
⦁    سیستم جامع حسابداری ( شامل کامپیوتر، نرم افزار، پرینتر، فراخوان و …).
⦁    کانتر (حتما جانمایی صندوق و استوک کانتر را انجام بدهید و در صورت داشتن دستگاه پست میکس نیازهای تاسیساتی را در نظر بگیرید.)
⦁    شوت ساندویچ.
⦁    شوت سیب زمینی.
⦁    اکسسوری جامع و کامل.

12) تجهیزات آشپزخانه برای خط تولید پیتزا شامل چه چیزهایست؟
⦁    هود (بهتر است از هود تمام استیل، دو جداره و ورق یک میل استفاده شود البته هود پیتزا خشک و متفاوت می باشد).
⦁    سینک ظرف شویی (بهتر است از سینک دولگن تمام استیل با ورق یک و یک تکه استفاده نمایید).
⦁    آبچکان (بهتر است از آبچکان تمام استیل، دیواری با ابعاد منطبق بر سینک استفاده شود).
⦁    میز کار (بهتر است از میز کارهای تمام استیل با استفاده از سیستم تزریق، به جای نئوپان استفاده شود).
⦁    کالباس بر (حتما از کالباس بر هایی با تیغه بزرگتر از ۲۷٫۵ استفاده نمایید).
⦁    تاپینگ (بهتر است از تاپینگ های تمام استیل، با ورق یک ، تمام تزریق، موتور دانفوس (سکاپ) استفاده شود).
⦁    خمیر گیر.
⦁    خمیر پهن کن.
قالب پیتزا (حتما از قالب هایی که چهار لایه تفلون دارند استفاده نمایید).
فر پیتزا (بهتر است برای ⦁    فست فود از فرهای ریلی استفاده نمایید).
⦁    میز برش پیتزا.
⦁    چهار شعله امریکن استایل با میز.
⦁    سرخ کن سیب زمینی با ولو ⦁    هنی پنی امریکن استایل.
⦁    یخچال (بهتر است از یخچالهای تمام تزریق، با ورق یک، موتور دانفوس با قابلیت تحرک قفسه ها و سیستم گردش هوای داخل استفاده شود).
⦁    فریزر ( بهتر است از فریزر تمام تزریق، با ورق یک، موتور دانفوس با قابلیت تحرک قفسه ها و سیستم گردش هوای داخل استفاده شود).
⦁    سیستم جامع حسابداری ( شامل کامپیوتر، نرم افزار، پرینتر، فراخوان و …).
⦁    کانتر (حتما جانمایی صندوق و استوک کانتر را انجام بدهید و در صورت داشتن دستگاه پست میکس نیازهای تاسیساتی را در نظر بگیرید).
⦁    شوت سیب زمینی.
⦁    اکسسوری جامع و کامل.

13) فهرست تجهیزات مورد نیاز برای ساندویچ، برگر و پیتزا چیست؟
⦁    هود (بهتر است از هود تمام استیل، دو جداره، با فیلتر S، دارای سیستم روشنایی، شیر تخلیه چربی و ورق یک میل استفاده شود و البته برای پیتزا از هود خشک استفاده شود).
⦁    سینک ظرف شویی ( بهتر است از سینک دولگن تمام استیل با ورق یک و یک تکه استفاده نمایید).
⦁    آبچکان (بهتر است از آبچکان تمام استیل، دیواری با ابعاد منطبق بر سینک استفاده شود).
⦁    میز کار (بهتر است از میز کارهای تمام استیل با استفاده از سیستم تزریق، به جای نئوپان استفاده شود).
⦁    تاپینگ (بهتر است از تاپینگ های تمام استیل، با ورق یک ، تمام تزریق، موتور دانفوس (سکاپ) استفاده شود).
⦁    تستر ⦁    نان مک دونالدی سفارش IRAANHFC.
⦁    چهار شعله امریکن استایل با میز.
⦁    زغالی برگر امریکن استایل با میز.
⦁    گریل ساندویچ امریکن استایل با میز.
⦁    سرخ کن سیب زمینی با ولو ⦁    هنی پنی امریکن استایل.
⦁    خمیر گیر.
⦁    خمیر پهن کن.
قالب پیتزا (حتما از قالب هایی که چهار لایه تفلون دارند استفاده نمایید).
فر پیتزا (بهتر است برای ⦁    فست فود از فرهای ریلی استفاده نمایید).
⦁    میز برش پیتزا.
⦁    یخچال (بهتر است از یخچالهای تمام تزریق، با ورق یک، موتور دانفوس با قابلیت تحرک قفسه ها و سیستم گردش هوای داخل استفاده شود).
⦁    فریزر (بهتر است از فریزر تمام تزریق، با ورق یک، موتور دانفوس با قابلیت تحرک قفسه ها و سیستم گردش هوای داخل استفاده شود).
⦁    سیستم جامع حسابداری (شامل کامپیوتر، نرم افزار، پرینتر، فراخوان و …).
⦁    کانتر (حتما جانمایی صندوق و استوک کانتر را انجام بدهید و در صورت داشتن دستگاه پست میکس نیازهای تاسیساتی را در نظر بگیرید).
⦁    شوت ساندویچ.
⦁    شوت سیب زمینی.
⦁    اکسسوری جامع و کامل.

14)فهرست تجهیزات مورد نیاز برای مرغ سوخاری چیست؟
⦁    هود (بهتر است از هود تمام استیل، دو جداره، با فیلتر S، دارای سیستم روشنایی، شیر تخلیه چربی و ورق یک میل استفاده شود).
⦁    سینک ظرف شویی (بهتر است از سینک دولگن تمام استیل با ورق یک و یک تکه استفاده نمایید).
⦁    آبچکان (بهتر است از آبچکان تمام استیل، دیواری با ابعاد منطبق بر سینک استفاده شود).
⦁    میز کار (بهتر است از میز کارهای تمام استیل با استفاده از سیستم تزریق، به جای نئوپان استفاده شود).
⦁    سرخ کن سیب زمینی با ولو ⦁    هنی پنی امریکن استایل.
⦁    مریناتور  (بهتر است از مریناتورهای تحت خلاء استفاده نمایید).
⦁    بردینگ (بهتر است از بردینگ موتوردار دو لگن استفاده نمایید).
⦁    دیس پلی (بهتر است از دیس پلی های با کیفیت استفاده نمایید).
⦁    سرخ کن مرغ سوخاری ( بهتر است از سرخ کن هایی استفاده نمایید که دارای گارانتی رسمی باشد).
⦁    یخچال (بهتر است از یخچالهای تمام تزریق، با ورق یک، موتور دانفوس با قابلیت تحرک قفسه ها و سیستم گردش هوای داخل استفاده شود).
⦁    فریزر (بهتر است از فریزر تمام تزریق، با ورق یک، موتور دانفوس با قابلیت تحرک قفسه ها و سیستم گردش هوای داخل استفاده شود).
⦁    سیستم جامع حسابداری ( شامل کامپیوتر، نرم افزار، پرینتر، فراخوان و …).
⦁    کانتر (حتما جانمایی صندوق و استوک کانتر را انجام بدهید و در صورت داشتن دستگاه پست میکس نیازهای تاسیساتی را در نظر بگیرید.)
⦁    شوت سیب زمینی.
⦁    اکسسوری جامع و کامل.

15)تجهیزات خط تولید ساندویچ، برگر، پیتزا و سوخاری چیست؟
⦁    هود (بهتر است از هود تمام استیل، دو جداره، با فیلتر S، دارای سیستم روشنایی، شیر تخلیه چربی و ورق یک میل استفاده شود و البته برای پیتزا از هود خشک استفاده شود).
⦁    سینک ظرف شویی (بهتر است از سینک دولگن تمام استیل با ورق یک و یک تکه استفاده نمایید).
⦁    آبچکان (بهتر است از آبچکان تمام استیل، دیواری با ابعاد منطبق بر سینک استفاده شود).
⦁    میز کار (بهتر است از میز کارهای تمام استیل با استفاده از سیستم تزریق، به جای نئوپان استفاده شود).
⦁    تاپینگ (بهتر است از تاپینگ های تمام استیل، با ورق یک ، تمام تزریق، موتور دانفوس ( سکاپ) استفاده شود).
⦁    تستر ⦁    نان مک دونالدی
⦁    چهار شعله امریکن استایل با میز.
⦁    زغالی برگر امریکن استایل با میز.
⦁    گریل ساندویچ امریکن استایل با میز.
⦁    سرخ کن سیب زمینی با ولو ⦁    هنی پنی امریکن استایل.
⦁    خمیر گیر.
⦁    خمیر پهن کن.
قالب پیتزا (حتما از قالب هایی که چهار لایه تفلون دارند استفاده نمایید).
فر پیتزا (بهتر است برای ⦁    فست فود از فرهای ریلی استفاده نمایید).
⦁    میز برش پیتزا.
⦁    مریناتور  (بهتر است از مریناتورهای تحت خلاء استفاده نمایید).
⦁    بردینگ (بهتر است از بردینگ موتوردار دو لگن استفاده نمایید).
⦁    دیس پلی (بهتر است از دیس پلی های با کیفیت استفاده نمایید).
⦁    سرخ کن مرغ سوخاری ( بهتر است از سرخ کن هایی استفاده نمایید که دارای گارانتی رسمی باشد).
⦁    یخچال (بهتر است از یخچالهای تمام تزریق، با ورق یک، موتور دانفوس با قابلیت تحرک قفسه ها و سیستم گردش هوای داخل استفاده شود).
⦁    فریزر (بهتر است از فریزر تمام تزریق، با ورق یک، موتور دانفوس با قابلیت تحرک قفسه ها و سیستم گردش هوای داخل استفاده شود).
⦁    سیستم جامع حسابداری ( شامل کامپیوتر، نرم افزار، پرینتر، فراخوان و …).
⦁    کانتر (حتما جانمایی صندوق و استوک کانتر را انجام بدهید و در صورت داشتن دستگاه پست میکس نیازهای تاسیساتی را در نظر بگیرید).
⦁    شوت ساندویچ.
⦁    شوت سیب زمینی.
⦁    اکسسوری جامع و کامل.

16) تجهیزات آشپزخانه برای غذاهای فرنگی و ایتالیایی چیست؟
⦁    هود ( بهتر است از هود تمام استیل، دو جداره، با فیلتر S، دارای سیستم روشنایی، شیر تخلیه چربی و ورق یک میل استفاده شود و البته برای پیتزا از هود خشک استفاده شود).
⦁    سینک ظرف شویی ( بهتر است از سینک دولگن تمام استیل با ورق یک و یک تکه استفاده نمایید).
⦁    آبچکان ( بهتر است از آبچکان تمام استیل، دیواری با ابعاد منطبق بر سینک استفاده شود).
⦁    میز کار ( بهتر است از میز کارهای تمام استیل با استفاده از سیستم تزریق، به جای نئوپان استفاده شود).
⦁    تاپینگ ( بهتر است از تاپینگ های تمام استیل، با ورق یک ، تمام تزریق، موتور دانفوس ( سکاپ) استفاده شود).
⦁    چهار شعله امریکن استایل با میز.
⦁    زغالی برگر امریکن استایل با میز.
⦁    گریل ساندویچ امریکن استایل با میز.
⦁    سرخ کن سیب زمینی با ولو ⦁    هنی پنی امریکن استایل.
⦁    خمیر گیر.
⦁    خمیر باز کن ( البته مب توانید با دست نیز این خمیر را باز نمایید).
قالب پیتزا ( بهتر است از توری استفاده نمایید).
فر پیتزا ( بهتر است برای رستوران ایتالیایی از فر صندوقی یا تنور استفاده نمایید).
⦁    میز برش پیتزا.
⦁    یخچال ( بهتر است از یخچالهای تمام تزریق، با ورق یک، موتور دانفوس با قابلیت تحرک قفسه ها و سیستم گردش هوای داخل استفاده شود).
⦁    فریزر ( بهتر است از فریزر تمام تزریق، با ورق یک، موتور دانفوس با قابلیت تحرک قفسه ها و سیستم گردش هوای داخل استفاده شود).
⦁    سیستم جامع حسابداری ( شامل کامپیوتر، نرم افزار، پرینتر، فراخوان و …).
⦁    کانتر ( حتما جانمایی صندوق و استوک کانتر را انجام بدهید و در صورت داشتن دستگاه پست میکس نیازهای تاسیساتی را در نظر بگیرید.
⦁    پاستا پز.
⦁    شوت سیب زمینی.
⦁    اکسسوری جامع و کامل.

17) تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی کافی شاپ چیست؟
⦁    هود ( بهتر است از هود تمام استیل، دو جداره، با فیلتر S، دارای سیستم روشنایی، شیر تخلیه چربی و ورق یک میل استفاده شود و البته برای پیتزا از هود خشک استفاده شود).
⦁    سینک ظرف شویی ( بهتر است از سینک دولگن تمام استیل با ورق یک و یک تکه استفاده نمایید).
⦁    آبچکان ( بهتر است از آبچکان تمام استیل، دیواری با ابعاد منطبق بر سینک استفاده شود).
⦁    میز کار ( بهتر است از میز کارهای تمام استیل با استفاده از سیستم تزریق، به جای نئوپان استفاده شود).
⦁    دستگاه اسپرسو ( با توجه به ظرفیت مجموعه می توانید از تک، دوبل یا سه کروپ استفاده نمایید).
⦁    آسیاب قهوه.
⦁    گل خامه زن.
⦁    یخچال.
⦁    فریزر بستی.
⦁    سیستم جامع حسابداری.
⦁    کانتر.
⦁    اکسسوری جامع و کامل.

18) حدود هزینه دکوراسیون فست فود چقدر است؟
هزینه دکوراسیون فست فود معمولا بعد از طراحی سه بعی مشخص می گردد، و نمی توان به طور تقریبی نیز اعدادی مثل متری یک میلیون تومان را برای آن تعیین نمود، زیرا  زیر کاری و وضعیت موجود هر مجموعه متفاوت است.البته پیشنهاد می شود اگر شما از مکان های استیجاری برای راه اندازی فست فود خود استفاده می نمایید برای اجرای دکوراسیون فست فود خود بیشتر روی طراح هایی با مبنای گرافیک و نورپردازی تمرکز نمایید.

19) آیا خرید برندهای مطرح در فست فود پیشنهاد میشود؟
با توجه به گسترش صنعت بردینگ در کشور عزیزمان ایران و هجوم سرمایه گذاران برای خرید برند فست فود  و استفاده از تابلوی آنها مشکلات عدیده ای برای سرمایه گذاران  فست فود در این حوزه به وجود آمده است،که در مطلب زیر به گوشه ای از این موارد اشاره می گردد.
عدم اتخاذ استراتژی صحیح منطقه ای: با توجه به وسعت کشور عزیزمان ایران و ضریب جینی قابل توجه که سطوح درآمدی گسترده ای را در جامعه  شامل می شود قابل تامل و بررسی است که آیا تجربه فست فود موفق را می توان به تمامی نقاط و با شرایط گوناگون تعمیم داد.
حجم سرمایه های متفاوت: در بسیاری از برند ها مشاهده می گردد سطح سرمایه گذاری در شعب آن ها قابل مقایسه با یکدیگر نمی باشد،که این مهم با دو معضل عدم استفاده از پتانسیل و فشار کاذب همراه می باشد.
پشتیبانی ضعیف: با توجه به عدم وجود دانش شبکه در اکثر برندهای موجود چنین چیزی دور از انتظار نمی باشد.
مشکلات حقوقی: با توجه به نو پا بودن این صنعت در کشور عزیزمان ایران به رغم تلاش گسترده مسئولان ،ما هنوز راه طولانی برای حمایت از شما وجود دارد.این موضوع تقریبا مانند پرداخت پول بدون دریافت وثیقه های معتبر و کافی می باشد.
هیچ تضمینی برای موفقیت شما با خرید برند وجود ندارد. گاها با خرید برند آنقدر نرخ بازگشت سرمایه طولانی می گردد که پروژه از توجیه خارج می گردد. آنجا مشکلات اوج می گیرد که برندهای جعلی با قیمتهای بالای ۲۰۰ میلیون تومان و هزینه کرد هنگفت نقش برآب می شود. عدم تجربه کافی صاحبان برند در راه اندازی فست فود ها و عدم  استفاده از خبرگان فست فود. مشکلات را دو چندان نموده است. شاید صرف هزینه بسیار کمتری برای راه اندازی فست فود و تبلیغ مناسب راه موفقیت را برای شما هموار می گرداند.و در کنار این آیتم بسیار با ارزش توان توسعه که برای سرمایه گذاری شما محفوظ است قابل نادیده گرفتن نیست. البته گاها در شبکه های اجتماعی صحبت از حضور برندهای قدرتمند جهانی در کشور عزیزمان ایران می گردد، که متاسفانه بنا به جعلی بودن و بی پایه بودن آنها چیزی جز خسران و ضرر برای افراد ناآگاه به همراه ندارد.

20) خدمات گروه purple  شامل چه مواردی است؟
انجام مطالعات مقدماتی جهت راه اندازی فست فود
⦁    تهیه Business Plan برا اساس مدل Canvas.
⦁    تهیه استراتژی بر اساس مدل SWOT.
⦁    مانیتورینگ رقبا.
⦁    انتخاب لوکیشن.
⦁    برآورد هزینه تجهیزات آشپزخانه، دکوراسیون و غیره.
⦁    انتخاب نام مجموعه.
نصب و فروش تجهیزات آشپزخانه فست فود
⦁    تهیه لیست تجهیزات مورد نیاز.
⦁    جانمایی تجهیزات بر اساس نرم افزار AUTO CAD دو بعدی.
⦁    حمل ماشین آلات.
⦁    نصب ماشین آلات.
⦁    راه اندازی ماشین آلات.
⦁    آموزش کامل کار با ماشین آلات.
⦁    آموزش تعمیر و نگهداری ماشین آلات.
طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی فست فود
⦁    تهیه نقشه مهندسی (برداشتن پلان مجموعه) با نرم افزار AUTO CAD دو بعدی.
⦁    تهیه نقشه تاسیسات شامل: آب و فاضلاب – گاز و آب گرمکن – برق، شبکه، ارتباط داخلی – تهویه.
⦁    طراحی سه بعدی (۳D MAX).
⦁    ارائه نقشه های اجرایی.
⦁    ارائه متریال اجرایی.
⦁    نظارت بر اجرا.
آموزش رسپی و تهیه منوی غذای فست فود
⦁    تهیه لیست غذاها.
⦁    تنظیم دستورالعمل تهیه غذاها.
⦁    تعیین گرماژ مواد اولیه.
⦁    تعیین برند هر یک از مواد اولیه.
⦁    آموزش اصول نگهداری مواد اولیه.
⦁    آموزش آماده سازی غذاها.
⦁    آموزش مرینیت غذاها.
⦁    آموزش طبخ و تهیه غذاها.
⦁    آموزش درسینگ غذاها.
⦁    آموزش کنترل کیفیت غذاها.
⦁    آموزش کار با تجهیزات آشپزخانه.
ارائه خدمات مشاوره ای purple
⦁    انتخاب نرم افزار فروش و حسابداری و راه اندازی آن.
⦁    مشاوره در بسته بندی غذاهای ارسالی برای مشتریان.
⦁    طراحی و گرافیک مربوط به اقلام چاپی، لوگو ، تابلوها و ….
⦁    ارائه فرم ها و چک لیست های کنترل تولید، منابع انسانی، مالی، بهداشت که وجود آنها، به تشخیص مشاور، ضروری است.
⦁    پیشنهاد تامین کنندگان مواد اولیه به همراه ارائه بانک اطلاعاتی در اختیار گروه purple
⦁    جداول ارزش تغذیه   غذاهای در نظر گرفته شده در ⦁    منو (محدود به میزان کالری، کربوهیدرات، فیبر، پروتیین و چربی).
⦁    یکپارچه سازی سازمانی از جمله مشاوره در خرید و دوخت لباس پرسنل و غیره.
⦁    امور گزینش پرسنل.
⦁    آموزش پرسنل.
⦁    تهیه شرح وظایف پرسنل.
پشتیبانی و آموزش پرسنل فست فود
⦁    همگام با شما به مدت سی روز.
⦁    حضور پرسنل تا شش ماه بعد از افتتاحیه.
⦁    تامین مواد اولیه کم مصرف و نایاب.
⦁    پشتیبانی فنی تا شش ماه بعد از راه اندازی.
⦁    کنترل کیفیت تا شش ماه بعد از راه اندازی به صورت رندوم.
بازاریابی در صنعت فست فود
⦁    ارائه مشاوره در مورد فروش و شیوه های جذب مشتری.
⦁    بررسی و آنالیز فروش به صورت ماهیانه.
⦁    راه اندازی واحد دلیوری.
⦁    ایجاد کمپین تبلیغاتی.
برند سازی در صنعت فست فود
⦁    استعلام نام از اداره ثبت.
⦁    ثبت علامت تجاری.
⦁    ایجاد ساختار برند.
⦁    هویت سازی برای برند.
⦁    ساخت شخصیت برند.

21) آیا دریافت مشاوره جهت راه اندازی فست فود لازم است؟
اگر شما به عنوان فردی که به تازگی می خواهید وارد صنعت فست فود شوید این مطلب را می خوانید، به شما پیشنهاد میکنیم که برای راه اندازی فست فود خود حتما از مشاوران خبره در این حوزه استفاده نمایید. هزینه های بالا اجازه خطا را به شما نخواهند داد، چه بسا افراد بسیار زیادی به دلیل خطا های قبل از راه اندازی فست فود که ماحصل کم اطلاعی آن دوستان بوده با مشکلات بسیار زیادی روبرو شده اند، به طوری که برخی از این دوستان مجبور به ترک بازار پر قابلیت و جذاب فست فود گردیده اند.

22) سرمایه گذاری در فست فود. سود و سرمایه؟
یکی از سوالاتی که همواره برای افرادی که خارج از صنعت فست فود می باشند پیش می آید مربوط به سود و سودآوری این کسب و کار است.
⦁    آیا واقعا ⦁    راه اندازی فست فود همراه با سود بسیار بالایی است؟
⦁    چند درصد از فروش ⦁    فست فود سود خالص است؟
⦁    در چه مدت زمانی حجم سرمایه گذاری اولیه در راه اندازی فست فود بر می گردد؟
در جواب به سوالات بالا باید به این اصل اشاره کنیم که همیشه صنعت غذا و فست فود در یک رونق نسبی به سر می برند. زیرا انسانها بنا به ماهیت وجودی اشان که همانا خوردن و آشامیدن است نمی توانند از این مهم چشم پوشی نمایند و این موضوع در کشور ما ایران که فست فود را یک مکان برای تفریح و سرگرمی می دانند، بیشتر صادق است. صنعت فست فود جزء مشاغل خوش سود در کسب و کارهای قانونی بشمار می رود. البته این به آن معنی نیست که شما با راه اندازی فست فود حتما به سود خواهید رسید. زیرا بین شما و سود دیواری از جنس هزینه وجود دارد. اگر شما بتوانید این دیوار را کوتاه و کوتاه تر کنید بهتر و سریع تر می توانید به سود و سود دهی برسید.
در مورد اینکه چند درصد از فروش فست فود سود است نمی توان بدون داشتن اطلاعات حاصل از فروش فست فود اظهار نظر کرد. اصولا سود خالص پس از کسر همه هزینه ها حاصل می شود.شما باید تمامی هزینه های ثابت و متغیر در فست فود را با هم تجمیع و از فروش کل کسر نمایید تا سود خالص مشخص گردد. به طوری که گاها ممکن است سود شما اندک یا چشم گیر و گاها ضرر ده باشد. در مورد مدت زمان برگشت سرمایه نیز نمی توان به درستی اظهار نظر کرد، زیرا این موضوع در راه اندازی فست فود به عوامل و متغیرهای زیادی بستگی دارد که بدون داشتن اطلاعات صحیح نمیتوان در این مورد صحبت کرد. گاها برخی از افراد با بی اطلاعی و تنها جهت دادن اطلاعات اشتباه اعدادی را بیان می کنند که فاقد هر گونه دقت و صحتی می باشد. ما در اینجا به خود متعهد هستیم که اطلاعات مناسبی را در اختیار خوانندگان قرار دهیم.

23) سرمایه مورد نیاز جهت راه اندازی فست فود چقدر است؟
در پاسخ به این سوال باید به موارد زیر اشاره نمود:
⦁    متراژ مغازه مورد نظر چقدر است؟ با بالاتر رفتن متراژ ⦁    فست فود هزینه سرمایه گذاری نیز بالا می رود. به طور مثال برای مغازه ای که بزرگتر می شود در آشپزخانه فست فود باید تمهیدات لازم برای ظرفیت بالاتر دیده شود و همچنین اگر بخواهیم واحدی را همچون متر مربع برای محاسبهدکوراسیون فست فود در نظر بگیریم با افزایش متراژ متعاقبا هزینه دکوراسیون نیز بالاتر می رود.
⦁    دکوراسیون مغازه مورد نظر در چه وضعیتی قرار دارد؟ گاها برخی از مغازه ها نوساز هستند و از الزامات اولیه به صورت مناسب برخوردار هستند. این مهم باعث می شود که هزینه راه اندازی برای فست فود شما پایین تر بیاید.
⦁    وضعیت تاسیساتی مغازه مورد نظر چگونه است؟ اگر مغازه قبل از شما نیز فست فود بوده باشد، در هزینه تاسیسات مکانیکال می توانید صرفه جویی بنمایید.
⦁    هدف از افتتاح این مغازه قرار گیری در کجای بازار و با چه کلاس کاری می باشد؟ فست فود هایی که مایل هستند در کلاس لوکس فعالیت نمایند برای لوکس بودن باید هزینه بیشتری را صرف نمایند.
⦁    آیا مغازه اجاره و یا در تملک شماست؟ قطعا اگر شما مالک ملک مورد نظر نباشید باید هزینه رهن را نیز به سرمایه اولیه ⦁    راه اندازی فست فود اضافه نمایید.
⦁    چه خطوطی قرار است در این فست فود راه اندازی گردد؟ تنوع ⦁    منو در فست فود باید منطبق با تجهیزات باشد. بدین ترتیب که با افزایش تنوع هزینه آشپزخانه شما بالاتر خواهد رفت.
⦁    برآورد اولیه از فروش چقدر است، که به نسبت آن ظرفیت تجهیزات برآورد گردد؟ اگر شما فکر می کنید که از همان ابتدا با هجوم گسترده مشتریان روبرو خواهید شد، بهتر است ظرفیت تولید محصولات خود را در حد پیش بینی خوتان تهیه نمایید.
⦁    قصد استفاده از چه مارکهایی را برای تجهیز فست فود دارید آمریکایی،ایرانی یا چینی؟ برند در ماشین آلات نقش تعیین کننده در هزینه های شما دارد. پیشنهاد می شود برای آشنایی بیشتر با این مطلب بخش ⦁    تجهیزات فست فود را از صفحه اصلی قسمت هدر مطالعه نمایید.
⦁    وضعیت رقبای شما در منطقه چگونه است؟ اگر در منطقه ای که قصد راه اندازی فست فود را دارید، رقبایتان خوب کار می کنند این موضوع باعث افزایش هزینه برای شما خواهد گردید، زیرا شما نیز به ناچار باید کیفیت همه موارد که قطعا هزینه بر است را ارتقا دهید.
⦁    تا چه حدودی برنامه ریزی روی فروش دلیوری وجود دارد که متناسب با آن سرمایه گذاری روی پکیجینگ صورت گیرد؟ اگر فکر میکنید که اکثر فروش شما بیرون بر می باشد، پس بهتر است که روی بسته بندی به صورت مناسب و بهینه ای سرمایه گذاری نمایید.
شایان ذکر است با توجه به مطالعات صورت گرفته و تحقیقات به عمل آمده و همچنین اظهارات افرادی که برای استفاده از مشاوره های ثانویه به گروه IRANHFC مراجعه می نمایند یکی از بزرگترین دلایل ناکامی پروژه ها مشکلات مالی آنها می باشد. این مشکلات گاها به دلیل کمبود حجم سرمایه گذاری و یا عدم بودجه بندی صحیح صورت می گیرد که یکی از دلایل مهم آن جمع آوری اطلاعات ناصحیح می باشد.

24)  راه اندازی فست فود شامل چه مراحلی است؟
اگر شما هم خواهان راه اندازی فست فود هستید قطعا مایل هستید که در مورد مراحل راه اندازی فست فود اطلاعاتی داشته باشید.
⦁    استخدام مشاوری حرفه ای جهت راه اندازی فست فود
⦁    تهیه استراتژی و بیزنس پلان برای راه اندازی فست فود
⦁    تهیه ملک مورد نظر برای راه اندازی فست فود
⦁    تهیه نقشه تاسیسات آشپزخانه فست فود
⦁    تهیه نقشه دکوراسیون به صورت سه بعدی
⦁    اجرای پروژه در حوزه تاسیسات و دکوراسیون
⦁    خرید تجهیزات آشپزخانه فست فود
⦁    استخدام پرسنل مورد نیاز در واحد های مختلف برای راه اندازی فست فود
⦁    خرید مواد اولیه برای فست فود
⦁    پخت آزمایشی در فست فود
⦁    آموزش پرسنل فست فود
⦁    تهیه اکسسوری فست فود
و …

25) پشتیبانی و تامین مواد اولیه شامل چه مواردی میشود؟
⦁    گارانتی و پشتیبانی تجهیزات: خدمات پشتیبانی شامل گارانتی و وارانتی تجهیزات آشپزخانه صنعتی و ⦁    فست فود است که توام با سرویس ویژه تجهیزات طبق چک لیست اعلامی خواهد بود.
⦁    تامین و آموزش نیروی انسانی: گروه پرپل سوخاری با ارائه خدمات ویژه اقدام به تامین نیروی انسانی مورد نیاز فست فودها از جمله مدیر، سوپروایزر، آشپز، صندوقدار، سالن کار و … و همچنین آموزش آنها می نماید.
⦁    تامین مواد اولیه مورد نیاز: تامین مواد اولیه از جمله مشکلاتی است که فست فودها با آن روبرو هستند این مهم توسط گروه پرپل سوخاری بر طرف گردیده.
⦁    پشتیبانی از برندها: گروه پرپل سوخاری  از دیر باز در کنار برندهای موفق صنعت غذا و ⦁    فست فود بوده و به همکاری نزدیک با آنها پرداخته است.
ما با داشتن برنامه ای منظم و هدفمند، طبق گانت چارت های حرفه ای به اجرای پروژه های فست فودی می پردازیم. گروه پرپل سوخاری با داشتن متخصص های گوناگون و متعدد پروژه شما را در کمترین زمان ممکن و با بالاترین سطح کیفی اجرا می نماید. مهمترین ویژگی گروه پرپل سوخاری پاسخگو بودن می باشد. این گروه با توجه به داشتن ظرفیت های بالا پاسخگوی مشتریان می باشد به طوری که این پاسخگویی آرامش خاطر کاملی را برای آنها به ارمغان آورده است.

26) طراحی سه بعدی دکوراسیون فست فود چه مزایایی دارد؟
⦁    طراحی دکوراسیون مطابق با خواسته مدیر ⦁    فست فود: که این طرح قابل ویرایش و بررسی مجدد می باشد.
⦁    برآورد هزینه طراحی و اجرای ⦁    دکوراسیون فست فود: با توجه به ماهیت ساخت و ساز که برآوردها عموما با خطای بالایی روبرو هست این مورد اهمیت دو چندانی پیدا می کند.
⦁    کاهش هزینه اجرای ⦁    دکوراسیون فست فود: این هزینه یکی از هزینه های است که عموما در پروژه های ⦁    راه اندازی فست فود دیده می شود.
⦁    برآورد زمان اجرای دکوراسیون فست فود: معمولا زمان اتمام پروژه توسط مشتریان دو برابر زمان واقعی اجرا می باشد.
⦁    بالا رفتن کیفیت پروژه: قطعا انجام چندین و چندین باره پروژه ها توسط گروه پرپل سوخاری باعث بالاتر رفتن کیفیت مجموعه ها گردیده است.

27) برای تهیه منو غذای فست فود باید به چه مواردی توجه کرد؟
طعم و مزه در آشپزی یک هنر آمیخته با علم است، هنری که در آن طعم و رایحه خوش غذا باید جذابیت و گیرایی خاصی را برای مشتریان به ارمغان بیاورد. برای نوشتن یک منوشما باید به موارد زیر توجه کافی و لازم را بنمایید:
⦁    ذائقه بازار هدف.
⦁    توان مالی بازار هدف.
⦁    ترکیب سنی بازار هدف.
⦁    وضعیت رقبا.
⦁    امکانات و تجهیزات شما.
⦁    قابلیت مدیریت مجموعه.
⦁    فضای موجود مجموعه.
و …