بخش مقالات تخصصی را کامل مطالعه فرمایید ، مطمئنا درمی یابید که چرا و به چه دلایلی بهتر است برند بگیرید .
مساحت 200 متر بهترین و مقرون به صرفه ترین اندازه است . اما مساحت های کمتر و یا بیشتر هم ایرادی ندارند .
اولویت اول با مناطق تفریحی و توریستی است . بعد از آن مناطق بالاشهر گزینه خوبی به حساب می آیند . مناطق بورس غذا هم بد نیستند . مراکز شهر متوسط بوده و مناطق پایین شهر و یا حومه شهرها هم زیاد توصیه نمی شوند .
داشتن جای پارک ، دید خوب مغازه ، منطقه نسبتا شلوغ ، ساختمان تقریبا نوساز ، قیمت مقرون به صرفه ملک .
معمولا مالک ها بیشتر از 2 یا 3 سال ملک را یکجا اجاره نمی دهند . اما اگر مستاجر خوبی باشید ، به تجربه دیده ایم که معمولا دوباره تمدید می کنند .
زیاد نگران نباشید . بالاخره در طی این 2 یا 3 سال آنقدر مشتری جمع کرده اید که هر جا بروید بازهم مشتری ها به دنبال شما خواهند آمد . فقط یک هزینه جابجایی به شما تحمیل خواهد شد . البته حتی اگر هم لازم نبود جابجا شوید و در همان ملک می ماندید ، بالاخره بعد از 2 یا 3 سال یک هزینه تعمیرات و تغییر و به روز رسانی دکور را داشتید . این هزینه تعمیر و تغییر دکور ، با هزینه جابجایی به ملک دیگر تقریبا یکسان است .
اگر همه اصول مدیریتی درست و کامل رعایت شوند ، این احتمال بسیار ضعیف خواهد بود . اما در صورتی که واقعا خودتان از عهده کار بر نیامید و یا هر مشکل دیگری داشته باشید ، می توانید کل دستگاه ها و حق امتیاز برند خود را به شخص دیگری واگذار کنید . مدیریت پرپل سوخاری هم در این زمینه ها با شما همکاری های لازم را خواهد داشت . اما بالاخره بابت هزینه هایی که برای دستگاه های آشپزخانه و دکور مغازه انجام داده اید ، مقداری ضرر خواهید کرد .
تقریبا هر روز قبل از ظهر تا آخر شب . حتی روزهای تعطیل . اما اگر وقت کافی برای این کار را ندارید ، می توانید یک نفر شریک بگیرید و با او تقسیم وظایف کنید و یا یک نفر مدیر استخدام کرده و همه کارها را به او بسپارید
در برند پرپل سوخاری هزینه های جاری ماهیانه مغازه اعم از خرید مواد اولیه ، حقوق پرسنل ، آب ، برق ، گاز ، بیمه ، مالیات و… (به جز اجاره ملک) تقریبا معادل 65 درصد از فروش بوده و سود باقیمانده تقریبا معادل 35 درصد منهای اجاره مغازه است . یعنی اگر ماهیانه 100 میلیون تومان فروش داشته باشید و اجاره مغازه شما هم مثلا 15 میلیون تومان باشد ، سود شما می شود : 35 میلیون تومان منهای اجاره مغازه . یعنی 35 میلیون تومان منهای 15 میلیون تومان (اجاره)
تنها راه افزایش سود ، افزایش فروش است . چون با افزایش فروش ماهیانه ، بعضی هزینه ها (آب و برق و گاز و اجاره و…) ثابت باقی می ماند و سود بیشتر می شود . اما طبق مفاد قرارداد اعطای نمایندگی برند پرپل سوخاری نمی توانید در کیفیت مواد اولیه تغییری که منجر به افت کیفیت باشد ، انجام دهید . اگر
راهکارهای افزایش فروش بسیار تخصصی و گسترده اند که در کلاس های آموزشی مفصلا آموزش داده خواهند شد .
فروش و سود مناسب برای شما فقط و فقط به کیفیت و تازگی غذاها ، سرعت و کیفیت سرویس دهی غذاها ، قیمت غذاها ، ادب و اخلاق پرسنل شما ، بهداشت مغازه و نظافت پرسنل شما ، مشتری مداری شما ، میزان تبلیغات شما ، ساعات باز شدن و تعطیل شدن مغازه شما ، رعایت اصول علمی و تخصصی مدیریت رستوران توسط شما ، تعداد جای پارک خودرو جلوی مغازه شما ، دید مغازه شما ، داشتن امکانات رفاهی در مغازه شما و عوامل بسیار دیگری بستگی دارد . تجربه ثابت کرده که در صورتی که تمامی این موارد صحیح و اصولی اجرا شوند ، احتمال ریسک کار به صفر نزدیک می شود و معمولا کار بدون هیچ ضرر و زیانی روز به روز پیشرفت خواهد کرد و برگشت سرمایه منطقی را در پی خواهد داشت . بنابراین حال آنکه اجرای صحیح و کامل همه این موارد بر عهده شماست ، چطور ما باید به شما تضمین بدهیم؟!!!! احتمالا شما باید به ما تضمین بدهید که همه این اصول را صحیح و کامل و به موقع رعایت خواهید کرد و به نام و اعتبار برند پرپل سوخاری لطمه ای وارد نخواهید نمود . ما قبل از شروع کار ، راه و روش اصولی و علمی را در همه این زمینه ها تک تک به شما آموزش می دهیم و بعد از شروع کار هم شما را در رابطه با این موارد پشتیبانی و کمک رسانی خواهیم کرد . حال آنکه اعمال و اجرای روزانه و مکرر همه این امور مستقیما به عهده شخص شماست . هیچ برندی در هیچ کجای دنیا چنین تضمینی به نماینده و یا شعبه خود نمی دهد که آن نماینده یا شعبه چقدر فروش و یا سود خواهد داشت!!! اگر هم احیانا برندی پیدا کردید که به شما چنین تضمین هایی می دهد ، اولا مطمئن شوید که آن تضمین دقیقا چیست و اصلا ارزش و یا ضمانت اجرایی و قانونی دارد یا نه؟!!! و ثانیا احتمال قریب به یقین کاسه ای زیر نیم کاسه است!!! فریب بازاریابی های کاذب و برخی حرف های تبلیغاتی و غیر واقعی را نخورید . واقع بین باشید .
تبلیغات در سطح کلی و کشوری برای برند پرپل سوخاری توسط مدیریت مرکزی انجام می شود و هیچ گونه هزینه ای برای شما ندارد . اما تبلیغات اختصاصی و محلی در مورد شعبه یا نمایندگی شما در محدوده منطقه شما ، به عهده خودتان است . در این موارد همکاری و پشتیبانی مدیریت مرکزیپرپل سوخاری را هم خواهید داشت .
پس از تهیه نقشه های تخصصی مغازه توسط تیم کارشناسی برند پرپل سوخاری، لیست و مارک و مشخصات فنی دقیق دستگاه های مورد نیاز را با قیمت به روز به شما ارائه می دهیم ، اگر تمایل داشتید ما خودمان از صفر تا صد آنها را تهیه و معمولا کمتر از قیمت عرف بازار برای شما ارسال می کنیم . در غیر این صورت خودتان تهیه نموده و ما فقط همان مراحل نصب ، راه اندازی و آموزش کار با دستگاه ها را انجام خواهیم داد .
طبق تعهدات قراردادی مراتب تهیه ، طراحی و نظارت بر اجرای نقشه های تخصصی تاسیسات و دکور مغازه را خودمان انجام می دهیم . فقط در مورد بحث اجرا و در صورت تمایل شما ، نیروها و استادکارهای خودمان را به محل اعزام می کنیم و در غیر این صورت می توانید خودتان نیروی مجری و استادکار آماده کرده تا ما با آنها همکاری نماییم .
این موضوع در قسمت طراحی خط تولید و دستگاه های آشپزخانه تا حدود 99 درصد مقدور نمی باشد . اما در بحث طراحی و اجرای رنگ بندی و انتخاب سازه های دکور مطمئنا نظر و سلیقه شما ، فرهنگ مردم منطقه ، مد روز و سایر اصول تخصصی و حرفه ای شغل رستوران داری دخیل بوده و با توجه به این موارد احتمال هرگونه تغییرات وجود خواهد داشت .
اگر مغازه کار تخریب ، بنایی و ساخت و ساز نداشته باشد ، باز هم بسته به مساحت ، امکانات و تاسیسات موجود در مغازه و همکاری شما و تامین به موقع بودجه و هزینه های لازمه ، معمولا مغازه های با مساحت کمتر از 100 متر حدودا 30 روز و مغازه های 200 متری بین 40 الی 45 روز تا زمان افتتاح کار دارند .
برخی از ماشین آلات و دستگاه های آشپزخانه (نه همه آنها را) را می توانید دست دوم تهیه کنید . بعضی از دستگاه ها را هم می توان از مارک های ارزان قیمت تر در بازار استفاده نمود . اگر مغازه ای هم که اجاره می کنید نیاز به ساخت و ساز و بنایی نداشته باشد و تا حدودی دارای دکور مناسب ، سیستم برقکشی ، سیستم لوله کشی و فاضلاب ، سیستم سرمایش و گرمایش و سرویس بهداشتی کافی باشد ، برخی هزینه های دکور و تاسیسات مغازه خود به خود کمتر خواهند شد .
حدودا 120 قلم مواد اولیه برای منوی غذایی برند پرپل سوخاری نیاز است که هر ماه از 18 الی 20 شرکت مواد غذایی مختلف باید آنها را تهیه نمود . هر کدام از این120 قلم را که تمایل داشته باشید می توانید به دفتر مرکزیپرپل سوخاری سفارش داده و با قیمت کمتر از عرف بازار برای شما ارسال خواهد شد . در غیر این صورت می توانید همه و یا برخی از آنها را از شهر و منطقه خودتان تهیه نمایید . البته در صورتی که خودتان بخواهید آنها را تهیه کنید ، طبق مفاد قرارداد اعطای نمایندگی پرپل سوخاری فقط مجاز به خرید مواد اولیه با مارک های معتبر و مورد تایید برند پرپل سوخاری که در قرارداد به آنها اشاره شده اند ، هستید
اعزام سرآشپز دائمی جهت استخدام در فروشگاه شما وظیفه مدیریت مرکزی برند پرپل سوخاری بوده و اجباری است . در صورت نارضایتی شما از سرآشپز به هر دلیل ، تعویض آن با شخصی دیگر نیز به عهده مدیریت مرکزی پرپل سوخاری می باشد . در مورد استخدام بقیه پرسنل ، بسته به نظر شما می تواند توسط دفتر مرکزی پرپل سوخاری به فروشگاه شما اعزام شده و یا از افراد بومی منطقه خودتان استفاده گردد . در صورت تمایل شما برای استخدام پرسنل بومی از منطقه خودتان نیز آموزش اولیه به آنها به عهده مدیریت مرکزی برند پرپل سوخاری است .
اگر فقط همان یک نفر سرآشپز اعزامی باشد ، جای خوابش اتاقکی است که طبق قوانین وزارت بهداشت باید در مغازه به عنوان رختکن پرسنل وجود داشته باشد . اما اگر از یک نفر بیشتر شد ، توصیه می شود که در خارج از مغازه مکانی را برای خواب و استراحت پرسنل در نظر بگیرید و تهیه این مکان به عهده شما خواهد بود . غذای کلیه پرسنل نیز بر اساس قوانین برند پرپل سوخاری به عهده شما بوده که البته طبق مفاد قرارداد های پرسنلی ، می توانید هزینه غذا را از حقوق آنها کسر نمایید .
بر اساس قوانین مدیریت مالی برند پرپل سوخاری و آموزش هایی که در کلاس های اصول مدیریت مالی و حسابداری تخصصی رستوران به شما داده خواهند شد ، حقوق ماهیانه کلیه پرسنل می بایست بین 10 الی 12 درصد از فروش ماهیانه فروشگاه شما باشد . یعنی حقوق سرآشپز ، کمک آشپزها ، سالن کارها ، صندوق دارها ، پیک ها و… همگی معادل 10 الی 12 درصد از فروش ماهیانه فروشگاه شما بوده که تنظیم کردن این برنامه مالی ، به عهده مدیریت مرکزی برند پرپل سوخاری می باشد .
ماه اول اندکی خطا وجود دارد . به همین دلیل ما پس از انجام تحقیقات میدانی ، بررسی رقبا ، بررسی جمعیت شهر ، بررسی توان مالی و سلیقه و فرهنگ مردم منطقه و… یک رقم حداقل فروش ماهیانه را برای مغازه شما در نظر گرفته و بر اساس آن چیدمان پرسنلی را معادل 10 الی 12 درصد از فروش پیش بینی شده تعیین می نماییم . بدیهی است که پس از گذشت یک ماه از شروع کار ، وضعیت فروش دقیقا مشخص خواهد شد و آنگاه در صورت نیاز اصلاحات لازم انجام می گردد .
در همان ابتدای عقد قرارداد اعطای نمایندگی برند پرپل سوخاری تمامی دستورالعمل ها و فرمول های محرمانه به صورت جزوه پیوست قرارداد به شما ارائه خواهند شد . لذا پس از گذشت چند ماه از شروع کار و آشنایی کامل شما با اصول اساسی شغل رستوران داری و کسب مقداری تجربه ، در صورت تمایل با گذراندن چند دوره آموزشی کوتاه مدت ، موارد عملی را نیز به شما آموزش خواهیم داد .
در چند ماه اول شروع کار فروشگاه متاسفانه مقدور نمی باشد . سرآشپزان پرپل سوخاری باید حداقل یک سال سابقه کار حرفه ای در شعبه های پرپل سوخاری را داشته باشند و بعد از آن با انجام آموزشات تکمیلی و گذراندن دوره های آموزش تخصصی سرآشپزی و کسب نمرات حد نصاب در امتحانات تئوری و عملی ، می توانند تاییده مورد نظر را از مدیریت مرکزی برند پرپل سوخاری دریافت کنند . بنابراین اگر شخصی را مد نظر دارید که معرفی نمایید ، بعد از انجام تمامی این مراحل و قبولی در امتحانات می تواند به عنوان سرآشپز در فروشگاه شما مشغول به کار شود .
خیر . در هر شهر و منطقه ای بر اساس توان مالی و فرهنگ مردم منطقه و رقبای موجود و قیمت خرید مواد اولیه ، قیمت محصولات پرپل سوخاری نیز متغیر بوده که این تغییرات قیمت به وسیله تغییر در وزن و سایز غذاها انجام خواهد شد . لذا کیفیت محصولات پرپل سوخاری در تمامی نقاط کشور یکسان و یکپارچه می باشند .
پس از اتمام مدت قرارداد اعطای نمایندگی پرپل سوخاری که بین 5 الی 10 سال می باشد ، در صورتی که تخلف قراردادی از جانب شما به وجود نیامده باشد و در طول این سال ها به افزایش اعتبار و اقتدار نام و برند پرپل سوخاری کمک نموده و همراهی و همکاری کرده باشید ، معمولا در این حالت قرارداد بدون دریافت هیچ هزینه ای و یا گاها هزینه ای بسیار ناچیز مجددا تمدید خواهد شد و همین طور الی آخر .